Magboard

Vad ska man ha sånnahär dagar till?
Skolan var döseg, dock ganska kul att åka longboard på mage genom halva skolan, men det var typ det roligaste som har hänt mig idag, hur kul har jag haft liksom?
Hängde med Ivung ett tag efter skolan, skulle fixa nytt abonnemang åt honom så vi åkte upp till Dialect i Valla helt i onödan för han skaffade aldrig nått jävla abonnemang!

Övningskört ikväll, åkte lite överallt. Pappa ville åka på sightseeing i Ekängen för det var tydligen länge sen han var där, så vi kröp runt på Ekängens alla gator i typ 10 km/h för att pappa ville kolla på alla hus, kul övningskörning..
Sen åkte vi lite överallt och hamnade i Lambohov, så jag svängde in och visade Måns hus eftersom att pappa känner hans "låtsas pappa." Sen åkte vi ut mot Slaka och ut i skogarna på småvägarna. Stötte på en blinkande bil längs vägkanten, och jag om någon vet hur irriterad man blir när alla bara åker förbi när man står där och egentligen vill ha hjälp bara att man inte vill ställa sig som en n00b och vifta med händerna för att visa att man vill ha hjälp, med tanke på när Johannas bil pajade på väg hem från Loftahammar, när vi körde i diket med Johanna efter Tomas Ledin i Berg och ingen stannade och försökte hjälpa till. Så jag stannade iaf till och sa åt pappa att nu får vi fan va lite snälla och hjälpa till.
Hennes motor hade blivit överhettad så vi skruvade på lite skruvar och trixade lite så till slut funkade den igen. För att var ännu snällare lovade vi att köra med henne en bit ifall den skulle överhetta igen. Och pappa som är så duktig och kan allt visste ju en "genväg" som skulle gå myyyycket snabbare. Det var en ödelagd grusväg ute i skogen. Efter ett tag kom det några stora stenar och en skylt som visade att det bara gick att köra vänster.
"Oj, såhär var det inte sist jag körde här.." sa pappa.
"Nähe, när körde du här sist då?"
"Äe det var ju iofs ett par år sen.."
"Men braaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!"
"Men följ vägen så kommer vi säkert dit."
Japp, lydig som jag är följde jag min handledares råd och följde vägen en bit till tills vi insåg att vi hade kommit helt fel. Så jag stannade till och gick ur och pratade med tjejen som hade följt efter oss eftersom pappa kunde en "genväg."
"Vi börjar bli lite osäkra på om det här är rätt väg.." får jag gå fram och säga så hon trodde väl att jag var dum i huvet.
"Näe jag tror inte att det här är rätt väg" sa hon, "men om vi vänder och ni följer efter mig så tror jag att jag hittar.
Så det gjorde vi, och självklart hade hon rätt och pappa fel. Vi var ett x antal kilometer fel.
Men men, hem kom hon iaf så det är ju positivt..



Nu kom vi precis hem och jag är inte på mitt bästa humör.
Vill ni veta varför? Jo, för jag har inte rökt på hela dagen! Erkänn att ni blir lite stolta?
Det blir iaf jag!
Nu ska jag lägga mig i sängen och fortsätta tjura och kolla på Viva la Bam.
Imorgon blir nog en bra dag iaf. Ska åka till en hemlig destination för att umgås med okänd person ;)
Mycket trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0