Öset

Stressig morgon!
Är hos Jeppe nu nånstans i närheten av Skänninge, det är mest åkrar här runt omkring så jag vet inte riktigt vart jag är om jag ska vara ärlig..?

Skulle ha åkt vid 12.20 egentligen, men det blev ändrade planer, utan varken Måns eller min vetenskap.
Han ringde och väckte mig vid 10 hugget och sa nånting med "vi ska tydligen åka vid 11 så du får nog skynda dig lite..(!!!!)" Och det fick jag göra kan jag lova. Löpte till duschen, slängde på mig kläder, vräkte i mig frukost, packade ner halva garderoben i en väska och sprang till bussen som stod vid busshållsplatsen när jag kom ut ur porten, med skorna halft påtagna, ena ärmen uppvikt och andra inte, väskan öppen och såg skapligt nyvaken ut.

Men stresset lönade sig - jag var hos Måns vid 11.
Inte många minuter senare kom Jeppe och hämtade oss och nu sitter vi som sagt hemma hos honom.
Ikväll blir det Draget i Motala, eller som vi säger, Öset. Vet inte riktigt vad det är men jag tror det är motsvarande våran nollning i Linköping? Vad jag har hört så var det grymt förra året och jag hoppas på att det blir lika grymt i år, för jag är taggad!


Måns och Jeppe

NKV KATEDRAL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0