"Klockan är måndag"

Vilket jäkla väder! Sommarlov om 3 veckor frågetecken?

Nationella muntliga i engelska i morse som faktiskt gick bättre än väntat. Efter det stack jag, Ivung, Kroon och Matte till Ikea och köpte korv (5kr st!!!). Värt att bli lite blöt på vägen!

Skoldagen gled förbi och jag gick hem och la mig framför tven med rostade mackor och oboy, var så jäkla trött.
Efter maten sen på kvällen stack jag ut och övningskörde med pappa, så nu har jag sett hans studentlägenhet som han hade i Ryd när han var typ 20 och hans och mammas första lägenhet som dom hade tillsammans.
Sen kom jag på att jag ville åka ut till Vårdsberg och kolla på vårat gamla hus. Stannade till vid vårat senaste hus i Hjulsbro och kollade om det var några större förändringar. Förutom utbytt balkongräcke var det väl inget direkt, för dom som verkligen ville veta.. ;)
Sen skulle vi ut till Slattefors och hämta en jacka som pappa glömde när han var på fest där i lördags (hur full var han egentligen?).  På vägen dit sa pappa att jag skulle kolla på ett hus på höger sida för det var tydligen nåra dom kände som bodde där. Kollar dit några sekunder tills jag märker att vi är halvvägs ner i diket! Alltså det var sjuuukt nära :p
Så säger pappa, "Du får ju hålla ögonen på vägen!!"
-"Fast det var ju du som sa att jag skulle kolla på huset?"
"Jaja.. men nästa gång, gör inte det!"
Haha, idddddddd.

Hur som helst, vi åkte till vårat gamla hus i Vårdberg också som dom har förvandlat till ett ruckel! Plus att hela gården typ var förstörd :( Tråkigt att se.

Efter det åkte vi och plockade upp Oskar ute i Sättuna, sen gick bilen mot gymmet. Hurtigt!
Karro ringde och ville att jag skulle komma till Sandra när jag var klar.
Dom skulle ut på krogen så dom var ju inte heeelt nyktra.. :p Fan länge sen jag skratttade så mkt alltså :p
Sandra: "Vi måste ju lätt på kryssningen nästa år också!!"
Jag: "Jaa lätt då får ju jag också åka!"
Sandra: "Jaa, fyfan va kul! Du är väl på Karro?"
Karro: "Klart jag är!! Om jag inte har barn eller nått."
Haha, vet inte hur länge vi skrattade :p

Efter mycket skratt kom vi på den galanta idén, vi åker madrass ner för trapphuset!
Japp, det gjorde vi! Kan bara tänka mig hur det såg ut!
Sandra hade sånt där "hawaiihalsband" med fjädrar i tusen färger lindat runt huvudet, Karro var "festklädd", likaså Sandra, och jag satt i mjukisbyxor och jacka :p

Kommer skratta mig till sömns sen!
Och påtal om sömn, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jimmie

då var jag ju inte dum som trodde på madrass! :D

2009-05-21 @ 19:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0