Vart tog sommaren vägen?

Efter skolan gick jag hem och slängde mig på sängen. Blev kvar där till kl 7 då Måns stod utanför dörren, nyklippt och fin! Vi knallade bort mot Espresso en sväng och tog en chai och funderade på vart sommaren tog vägen, det gick så jävla fort? Och alla planer på allt som man skulle ha gjort i sommar, och man gjorde inte ens hälften? Efter fikat skulle han bort till Julia och jag åkte hem med min totalt cp störda cykel till Martin där även PeddoMickes fan Hanna befann sig :)
Vi slog på "Hotet", sett den förut, men den var bra.



Nu kom jag precis hem, och det var då det hände, dagens höjdpunkt!
Lite svårt för er som inte vet vart jag bor, men jag kom iaf uppifrån Abisko och åkte förbi porten och svängde in på Platensgatan. När jag kom runt hörnet ser jag farsan stå där med sin kollega (dom hade varit på jobbfest). Han såg mig inte så jag orkade inte åka fram och hälsa, så jag åkte in på bakgården och ställde ner cykeln i cykelförrådet. Och sen kom jag på att pappa inte har nyckeln dit, så jag lät det stå öppet. Men jag tänkte att jag går ut på gatan och säger det till honom så han vet det. Och precis när jag ska gå ut ur "valvet", ni vet där mammas bil står, och skulle ropa på pappa så hann jag bara ropa "PA........" och sen gömde jag mig bakom valvet igen. Det var nämligen så att det precis gick fram tre killar med stora kläder, huvtröjor och halsdukar för halva ansiktet till pappa och hans kvinnliga kollega, och jag fattade direkt att det var något skumt. Så jag sträckte fram huvudet bakom en stolpe och stod och spionerade, kändes lite som att jag var en snut eller nått faktiskt! Hörde att dom ville ha cigg, men det hade varken pappa eller kollegan. Sen bad dom om deras mobiler, men dom vägrade dom ge. Sen ville dom ha laptops och allt vad det var, men det hade dom ju inga, så då börjar en av dom putta lite på farsan och Eva, som hon hette. En av dom tre killarna säger till "bossen", han som muckade gräl, "men för fan, vi kan ju fan inte robba en brud!"
-"men för helvete, har jag mördat snubbar så kan jag väl för fan robba en brud, idiot!" Sen började dom typ tjaffsa med varandra ist för med pappa och Eva och det slutade med att dom gick därifrån. Riktigt spännande, lite som i en film. Jag stod där med mobilen, redan slagit in 112 ifall det skulle behövas så att jag skulle va redo att trycka på grön lur.
Aja, det finns idioter till allt. Pappas kollega ringde iaf till polisen, så jag hoppas dom åker dit!



Nu ligger jag iaf i sängen beredd för att sova, efterlängtat.


Kommentarer
Postat av: jojo

hjälp!

2009-09-01 @ 00:38:18
URL: http://sjek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0